روغن جوانه گندم Wheat germ oil
نوشته شده توسط : علیرضا خسروانی

روغن جوانه گندم ،از جوانه دانه گندم  استخراج می شود ، و یک منبع غنی از ویتامین E است .شاید  بهترین  موادی است که شما می توانید در یک محصول غذایی پیدا کنید.
هرچند که به آسانی از بین می رود اما اجزای مختلف آن  شامل اسیدهای چرب ،مانند لینولئیک و امگا ۶ ،اسید چرب پالمتیک، اسید اولئیک و اسید لینولنیک یا امگا ۳ و اسید چرب است.

این روغن تصفیه نشده از جوانه دانه گندم تهیه می شود و غنی از ویتامین E می باشد. در واقع، در میان همه روغن های گیاهی، روغن جوانه گندم منبع ویتامین E است.

روغن جوانه گندم حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A و D و سرشار از پروتئین و لسیتین می باشد.

این روغن زرد رنگ، از هسته دانه گندم به دست می آید که یک چربی طبیعی محلول می باشد و عطر قوی دارد. اگرچه جوانه گندم تنها ۳ درصد از وزن دانه گندم را تشکیل می دهد اما تقریبا ۲۵ درصد از پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی دانه گندم در آن وجود دارد. این روغن بسیار حساس است که در صورت عدم مراقبت کافی، تجزیه می گردد.به عنوان مثال، نباید آن را تحت حرارت بالا  قرار دهید. در صورت مراقبت درست از آن، می توان عمر مفید این روغن را تا چندین ماه افزایش داد.

http://pherbal.com/public/user_data/images/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86%20%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87%20%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%85.jpg





:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: